20090815

tulisan cacing pita campuk kerawit


dua tahun aku betapa.aku ingat kacang.rupanya lain yang datang.rasa macam masuk tadika padahal institusi.kalau ikut emosi.memang aku nak berhenti.cuma kata kata ibu susuan jadi pegangan.hati nak memberontak.sentak.inikah ilmu kifayah aku bawa ke alam bazarkh.pujuk diri supaya tabah.jangan mudah mengalah.motivasi diri penting saat ini.tunjuk lagak diri macam kuat.mula cari punca salah.tuduh melulu tutup malu.mula fikir thinking out of the box.empty box there's nobody never cares.nobody listen just follow the lesson and please take an action just carry on which is u already start on. baris ayat karya fynn jamal buat aku buka mata..'buka langkah jalan megah jangan bimbang halilintar'.cuba kau rasa.

bakal-bakal pengapit bos

bertahan aku masih bertahan hingga aku disahkan sebagai penuntut yang telah berjaya menamatkan pengajian.sedih teruja berbaur sebak. banyak kenangan aku bawa.tak usah cerita confirm berjela.aku suka aku benci aku belajar berdiri sendiri.aku sudah perolehi daripada cakap kosong mimik bongkak.hodoh bukan? aku pilih tak nak.biar aku tak berharta tak berupa dari aku bermegah megah dengan benda yang tak ada.malu wei.jangan malukan diri sendiri nanti makan diri.susah ke jadi diri sendiri?tepuk dahi tanya apa kau dah buat ni. janji mak sudah aku ditunaikan.gembira dia.pahala aku dapat.gembira aku.aku gali ilmu yang lagi berharga dari duit cop agong kau bangga.baik kau simpan dari belagak sana sini.buat kenduri tahlil ke100 hari kau punya nanti.tak da susah orang nak cari duit untuk kau bila kau mati. penuh ilmu di dada pun tak guna kalau tak difaedahkan.simpan sampai bau kempam sudah bau masam buat muka muram.mana tak nya ingatan tak kuat semacam usia lima tahun.makan kismis doa banyak banyak pun tak ada guna.sebab kau tu kuat pelupa [tuding diri sendiri dengan mata jegey]. aku mula mengarca corak hidup dengan cara aku sendiri.aku tak kesal tak sesal apa nak menyesal.tak da masa nak toleh belakang nanti bawak sial.jalan kena kedepankan.sekarang aku bina kerjaya.mahir sudah mengurus wang.masa pun dah tak terbuang.ada masa aku luang dengan kawan kawan yang sentiasa aku kenang.haha.bila bersama belanja sesuka hati tak rasa rugi bukannya berjudi.tapi bila habis duit kau mula rasa sunyi.mula tanya mana kawan kawan ni?tunggu gaji saban hari.berhutang la lagi.apa nak jadi. [lengok suara tan sri s.m salim]

susah pahit perit sakit aku tanggung.mana kau nak tahu sebab kau tak pernah amik tahu.kemudian pura pura nak amik tahu konon jadi kawan baik la tu.tak malu.perilaku kau pun aku sudah tahu.ambil tahu kemudian kasi bilang semua orang tahu.seronok la lu.hati busuk serupa sampah la kau tungu (adik beradik pingu).tu nickname kau terbaru.tak apalah.biar kaku diam tapi bukan bermakna aku salah.aku cucu cicit Siti Khadijah yang kuat tabah lalu berserah.Tuhanku Maha Adil tau.

kesimpulannya : menuntut ilmu selagi bernyawa 

tulisan cacing ni boleh buat duit malah boleh bikin jadi gila :B

 
they have their own characters dat i won't never forget. aku rindu kau orang la wei.

No comments :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...